Dacă ești nemulțumit de produsele cumpărate de la www.alira.ro și vrei să renunți la cumpărare și implicit să primești banii înapoi, poți să aplici pentru procedura de retur a produselor în maxim 14 zile lucrătoare, conform dispozițiilor Ordonanței de Guvern nr.130/2000, privind protecția consumatorilor la încheierea și executarea contractelor la distanță.
Pentru a fi acceptat un retur este nevoie să fie îndeplinite cumulativ următoarele condiții:
• produsele vor fi returnate în starea în care au fost primite, în ambalajul original, cu etichetele intacte și cu documentele care l-au însoțit;
• dacă e cazul, produsele vor fi returnate cu toate accesoriile și cadourile asociate;
• produsele nu trebuie să aibă urme de uzură;
• returnarea produselor trebuie să aibă loc în termenul legal de 14 zile de la primirea coletului sau în alt termen mai mare, stabilit de fiecare furnizor în parte;
Dacă returul are loc prin intermediul firmelor de curierat se vor respecta următorii pași:
• clientul care dorește returnarea unui produs achiziționat prin platforma noastră trebuie să completeze formularul de retur și să selecteze opțiunea de retur: schimb cu același produs, schimb cu un produs diferit, returnarea banilor.
• după aprobarea cererii, Alira.ro va trimite clientului toate instructiunile necesare returului.
• clientul trebuie să împacheteze produsele ce urmează returnate respectând condițiile enumerate mai sus și să le predea curierului.
•produsele returnate vor fi analizate și după aprobarea returului, în funcție de opțiunea aleasă la completarea formularului de retur, clientul va primi înapoi contravaloarea produselor returnate, un produs similar sau un produs diferit.
ATENTIE! Nu sunt acceptate coletele trimise cu ramburs!
Returnarea contravalorii produsului
Clientul va primi contravaloarea prețului de achizție a produsului returnat în termen de 14 zile prin una dintre următoarele opțiuni alese de acesta:
• Virament bancar
• Pentru comenzile platite cu cardul suma va fi returnata pe acelasi card utilizat la tranzactionare, in decurs de 3-14 de zile de la acceptarea returului.
Termenul de 14 zile lucrătoare prevăzut pentru exercitarea acestui drept începe să curgă:
• Costul returului este suportat ingreal de catre client. Suma rambursata va include taxele de transport achitate de client.
- pentru produse, de la data primirii lor de către consumator;
- pentru servicii, din ziua încheierii contractului;
Prin contract la distanță se înțelege contractul de furnizare de produse sau servicii încheiat între un comerciant și un consumator, în cadrul unui sistem de vânzare organizat de către comerciant, care utilizează în mod exclusiv, înainte și la încheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicație la distanță.
Dreptul de retur în 10 zile lucrătoare se adreseaza doar clienților care au achizitionat produse online de pe site-ul www.alira.ro
Clientul are dreptul de a denunța unilateral contractul la distantă, în termen de 10 zile lucrătoare, fără penalități și fără invocarea vreunui motiv.
Conform Ordonanței nr. 130/2000 consumatorul este răspunzător de achitarea cheltuielilor aferente returnării produselor către comerciant.
Dreptul de renunțarea la cumpărare nu se aplică în cazul persoanelor juridice.
Rambursarea sumelor se va face în cel mult 30 de zile de la data denunțării contractului de catre consumator.
Conform dispozițiilor Ordonanței nr. 130/2000, consumatorul nu poate denunța unilateral următoarele tipuri de contracte, cu excepția cazurilor în care parțile (consumatorul și comerciantul) au convenit altfel:
- contracte de furnizare de servicii a caror execuție a început, cu acordul consumatorului, înaintea expirării termenului de 10 zile lucrătoare;
- contracte de furnizare de produse sau servicii al căror preț depinde de fluctuațiile cursurilor pieței financiare care nu pot fi controlate de comerciant;
- contracte de furnizare a unor produse executate după specificațiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum și a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;
- contracte de furnizare a înregistrarilor audio, video sau a programelor informatice, în cazul în care aceste înregistrări sau programe informatice au fost desigilate de către consumator;
- contracte de furnizare a ziarelor, periodicelor, jurnalelor magazin;
- contracte de servicii de pariuri sau loterii;
Pentru orice detalii sau neclarități privind returnarea produselor vă rugăm să ne contactați pe email sau la unul din numerele de telefon afișate in secțiunea “Contact”.