Povestea
Alira,
intuiție și
viziune
Pasionat fiind de vin, omul de afaceri Dr. Karl Hauptmann își dorea o podgorie de calitate, in tara de care deja era indragostit, România. Găsirea acestui paradis a fost o întâmplare minunata. După ce prima suprafață de pământ cercetată s-a dovedit a avea solul prea salin, el impreuna cu echipa sa, la întoarcere, au trecut prin zona Aliman. Atunci Marc Dworkin, enologul francez, a zarit dealurile însorite din Aliman. S-a oprit și a cercetat în liniște locul unde, pe atunci, se întindea un lan de porumb. Este unul dintre talentele lui, să simtă respirația pământului. Acel loc a devenit ALIRA. Analizele detaliate ale solului, trimise ulterior la laboratoare din Franța, au confirmat talentul lui Marc Dworkin pentru vie și vinuri. A avut dreptate! Acum, paradisul de la Aliman este desavarsit: o cramă-boutique cu o suprafata de peste 80 de hectare, infiintata in anul 2007.
Brand-ul Alira a fost atent clădit în timp prin devotament și consecvență. Este un mariaj între denumirile localităților Aliman și Rasova, localitatile cu care se invecineaza podgoriile Alira.
Sigla Alira
Sigla noastra, impunatorul centaur, își trage inspirația dintr-un fragment de basorelief descoperit pe pământurile din Aliman, iar în prezent poate fi vizitat la Muzeul din Constanța. Este o piesa arheologica romana care face trimitere la legenda războiului dintre Lapiti si Centauri, un simbol al puterii care se identifică cu vinurile Alira ce au în componența lor o dimensiune de putere, forță, chiar masculinitate, reprezentată prin corpolența și plenitudinea gustului specific.