Marius Matei, Marvin Wine Shop: În magazin vindem un gust, nu o etichetă de vin

Deschis de șase ani și preluat de Marius Matei de aproape doi, winebar-ul aflat în margine de Cotroceni, vis a vis de Biserica Elefterie, te așteaptă cu recomandări de vinuri alese, făcute de personalul specializat din shop.

De ce Cotroceni? Pentru că aici clientela e obișnuită să bea vin de calitate și e deschisă la noi soiuri, spune Marius. “E un cartier foarte select, obișnuit să bea vin. Clienții știu să recunoască un vin, să descopere care e un vin defect, să facă diferență între unul bun și unul foarte bun.”

Cu o pregătire profesională de inginer chimist, Marius a decis în 2017 să își urmeze pasiunea pentru vin și a renunțat la tot pentru a i se dedica complet. I se luminează privirea atunci când vorbește despre vin, poate și pentru că povestea lui cu vinul începe încă copilărie când avea grijă de via bunicilor din Prahova.

Clienților care îi trec pragul le vorbește mai degrabă despre respect. “Vreau să fac un wine bar educativ astfel încât lumea să recunoască un raport bun calitate preț.  Oamenii au nevoie să știe cum să bea, ce să bea, și cum pot face acest lucru în ordinea corectă.„

De aceea joi și vineri sunt seri speciale la Marvin.  Cu un public format în proporție de 60% din femei, oamenii care trec pragul winebar-ului sunt tineri care vor să se educe în spiritul vinului și vor să învețe. Pentru ei organizează Marius evenimente inedite care pornesc de la degustări și ajung până la vizite organizate la cramă: “încercăm să îi punem în legătură cu cramele ca să vadă procesul întreg de vinificație. Ce e în pahar înseamnă o muncă de un an întreg. În momentul în care conștientizezi cât de multă muncă e în spatele unui vin, încerci să îl apreciezi altfel.”, mai spune Marius.

În 2019 sunt planificate 50 de degustări în fiecare joi din săptămănă. Sunt degustări făcute în prezența enologilor și a proprietarilor de cramă. Vineri e seara lui Marius. Alături de pasionații de vin petrece câteva ore în care degustă diverse etichete și încearcă să le explice oamenilor ce găsesc în paharul pe care îl țin în mână.

„Facem niște scoringuri astfel încât, după ce gustă fiecare, învățăm cum să analizăm din punct de veder vizual, olfactiv și gustativ pentru a putea să ne facem structura în cap, să ne dăm seama cam cât de bun ar fi un vin.”

Marius crede că fiecare om are o amprentă a lui în gust și de aceea invită oamenii să fie deschiși la soiuri diferite fără a rămâne blocați pe vin roșu, alb sau rose.

Cum reușește să ducă business-ul mai departe? Implicându-se total. “Oamenii se întorc într-un magazin de specialitate când le acorzi ajutor de specialitate”, spune el.

Marius e absolut convins ca toată credibilitatea unui wineshop se bazează pe experiența pe care o oferă clienților. “Nu trebuie să vorbești din cărți , nu te apreciază nimeni. Încercăm să înțelegem un gust, deschidem mai multe sticle de vin, degustăm și încercăm să aflăm dacă dorește mai multă aromă, mai mult fruct, mai multă aciditate, încercăm să le învățăm gustul ca să știm să îi orientăm către ceva. Oamenii se întorc și spun că vinurile pe care le-am recomandat au fost pe gustul lor. Un feedback de tipul acesta te încântă și te face să mergi mai departe.”

La Marvin Wine Shop puteți găsi aproape toate soiurile de Alira. Nu ezitați să îl rugați pe Marius să vă recomande vinul potrivit pentru evenimentul la care doriți să îl puneți în lumină.

Leave a Reply